BLIK
System płatności mobilnych BLIK umożliwia użytkownikom smartfonów dokonywanie płatności w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz wypłatę pieniędzy z bankomatów oznaczonych logotypem BLIK. Dodatkowo już wkrótce planowane jest uruchomienie funkcjonalności przelewu z telefonu na telefon.
Co to jest BLIK?
• BLIK to sposób płatności mobilnych.
Co umożliwia BLIK?
• dokonanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych
• wypłatę gotówki w bankomatach oznaczonych logo
Jak zacząć korzystać z BLIKA?
• Należy pobrać na telefon aplikację SGB Mobile lub Nasz Bank
Na jakich telefonach działa BLIK?
• BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).
Czy BLIK jest bezpieczny?
• Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Portfel SGB, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych.
• Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
Jakie są opłaty za korzystanie z BLIKA?
• Ceny za korzystanie z BLIKA znajdują się w tabeli opłat i prowizji banku, z którego aplikacji korzystamy. BLIKIEM możesz płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych.
• W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów.
• Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką
• BLIK to sposób płatności mobilnych.
Co umożliwia BLIK?
• dokonanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych
• wypłatę gotówki w bankomatach oznaczonych logo
Jak zacząć korzystać z BLIKA?
• Należy pobrać na telefon aplikację SGB Mobile lub Nasz Bank
Na jakich telefonach działa BLIK?
• BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).
Czy BLIK jest bezpieczny?
• Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Portfel SGB, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych.
• Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
Jakie są opłaty za korzystanie z BLIKA?
• Ceny za korzystanie z BLIKA znajdują się w tabeli opłat i prowizji banku, z którego aplikacji korzystamy. BLIKIEM możesz płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych.
• W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów.
• Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką